Thursday, June 7, 2012

cInTa_iTu-KeJaM

nak baca satu cerita tak
tentang cinta? 


cinta yang
tulus dari seorang jejaka.
tahun lalu, ada seorang
gadis, dia ne ada seorang
teman lelaki yang sangat
menyayangi dia. tapi gadis
itu tak menyayangi dia
sebap jejaka itu tak
hensem. 



setiap hari jejaka
itu IM dan post wall dia “i
love you, sayang” “i miss
you, sayang”. tapi
perempuan tu buat derk
je. kesian kat jejaka tu.
banyak kecurangan yang
dilakukan oleh si gadis,
namun jejaka itu tetap
sabar, sehingga pintu hati
gadis itu terbuka untuk
menyayangi dia. 



suatu
hari, jejaka itu langsung
tak IM atau chat dgn gadis
itu. mulanya, gadis itu
berasa sangat gembira,

sampai suatu hari, kawan
jejaka itu beri nasihat kat
perempuan itu yang
betapa butanya gadis itu
untuk melihat ketulusan
dan keikhlasan jejaka itu
mencintai si gadis, betapa
tabah nya si jejaka
menunggu pintu hati si
gadis untuk menerima
kehadiran si jejaka. then
dia berfikir “mengapa aku
terlalu buta? Ya Allah, apa
yang aku telah buat, aku
buta melihat kebaikan dia”
dengan rasa kesal. 



dalam
masa dua minggu gadis itu
menunggu si jejaka, then
si jejaka text si gadis.
“emm, awak, saya ganggu
ke? maaf tak bagitau kat
awak yang saya pergi kem.
kat sana takde line. er, k
lah awak, jaga diri. saya
sayang awak.” si gadis tak
sedar, yang air mata dia
mengalir, dia bertanya
pada diri dia, mengapa dia
terlalu buta? pertama kali
si gadis membalas text
tersebut, “saya sayang
awak juga ;')”

sejak itu, si gadis setia
kepada jejaka itu, hampir
setiap hari mereka
bercalling. hubungan
mereka berkekalan
sehingga 1 bulan, 



lepas
sebulan, si jejaka
meninggal kerana
penyakit barah. si gadis
menangis, dan berkata “Ya
Allah, jika benar ini mimpi,
tolong bangunkan aku. jika
ini realiti, tolong buat aku
mampu menerima
hakikat.” dengan penuh
kesedihan dia berdoa.



dalam tempoh sebulan,
dia mengenali erti cinta
tulus. sehingga sekarang
gadis itu menyayangi
temannya.

Bercinta harus ikhlas, tak
guna kita menyesal di
kemudian hari...

No comments:

Post a Comment